NewsletterHírlevélEventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

Uniós politika. Exkluzív: Enrico Letta volt olasz miniszterelnök európai ipari stratégiát javasol az uniós vezetőknek az EU versenyképességének megőrzéséhez

Enrico Letta szidja a nagysebességű európai vasút hiányát
Enrico Letta szidja a nagysebességű európai vasút hiányát Szerzői jogok AP Photo
Szerzői jogok AP Photo
Írta: Jack Schickler
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button
A cikk eredetileg ezen a nyelven jelent meg: angol

A volt olasz miniszterelnök jelentése, amelynek egy részét az Euronews is megismerhette, szigorúbb szabályokat szorgalmaz a távközlési, energia- és pénzügyi piacok egységesítése érdekében, valamint egy új európai üzleti kódexet javasol.

HIRDETÉS

Európának saját ipari stratégiára van szüksége, hogy szembenézzen az Egyesült Államok agresszív támogatási politikájával - olvasható abban a jelentésben, amelyet az EU vezetői csütörtökön tárgyalnak és amelyet Enrico Letta volt olasz miniszterelnök készített. A dokumentum friss tervezetét az Euronews is látta.

Az uniós országok kénytelenek lehetnek hozzájárulni a páneurópai kezdeményezések finanszírozásához, mivel a blokknak lassú növekedéssel kell számolnia, ami egy globális, a támogatásokért folyó háborút és az attól való félelmet eredményezhet.

"Az EU-nak fokoznia kell erőfeszítéseit egy olyan versenyképes ipari stratégia kidolgozására, amely képes ellensúlyozni a más globális hatalmak által nemrégiben elfogadott eszközöket, például az amerikai inflációcsökkentő törvényt" - áll a Letta által készített jelentés bevezetőjének tervezetében, amelyben jelzik, hogy számos európai vállalatot csábítanak a washingtoni zöld támogatások.

Miután évekig gyengítették az EU versenyszabályait a világjárványra való reagálás érdekében, a blokknak keményebbnek kell lennie, mondta Letta, erősebb nemzeti végrehajtással és egy "állami támogatási hozzájárulási mechanizmussal" párosítva, amely az EU-tagoktól megköveteli a "páneurópai kezdeményezések és beruházások" finanszírozását.

Letta emellett az olyan piacok egységesítését is szorgalmazza, mint a pénzügyek, az energia és a távközlés, amelyeket eddig túl érzékenynek tekintettek ahhoz, hogy Brüsszelből irányítsák őket, valamint a közlekedés területén nyújtott kiegészítő finanszírozást.

"Az elkövetkező években prioritásként kell kezelni az európai fővárosok nagysebességű vasúttal való összekötésére irányuló nagyszabású terv előkészítését, finanszírozását és végrehajtását" - mondta, miután 65 európai városban tett látogatása során elégedetlen volt a környezetbarát utazási lehetőségek hiánya miatt.

Letta a tervek szerint a nemzeti vezetők brüsszeli találkozóján ismerteti majd megállapításait, amelyekre Charles Michel, a Tanács elnöke valószínűleg fogékony lesz.

"Az egységes piacot az elmúlt négy évben elhanyagolták" - mondta Michel a múlt héten újságíróknak, és a gazdasági szabályozást Európa "jólétének, hatalmának és autonómiájának" forrásaként jelölte meg.

Ezt úgy is fel lehet fogni, mint kritikát riválisával, Ursula von der Leyennel szemben, aki 2019 végén lépett hivatalba az Európai Bizottság elnökeként. Bár erre egyesek gyorsan rávághatják, hogy az adózással és a tőkepiacokkal kapcsolatos számos javasolt reformot blokkoltak az uniós nemzeti miniszterek.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Az EU vezetői átfogó versenyképességi megállapodást szorgalmaznak az USA és Kína ellensúlyozására

Az Európai Bizottság csökkenti az EU növekedési előrejelzését és további inflációcsökkenésre számít

Kormányzati intézkedésekkel próbálják csökkenteni az inflációt Görögországban